Op kantoor bij Heers moeten we nog wel eens wat websites testen, zowel websites die we zelf gemaakt hebben als websites van nieuwe klanten die we willen verbeteren qua conversie. Voor dat testen hebben we zoveel mogelijk configuraties nodig. Van oude windows apparaten en oude Internet Explorer browser tot en met verschillende mobiele apparaten zoals verschillende mobiele telefoons en tablets. Dat zorgt enerzijds voor wat ruimtegebrek (onze lunchkamer is ook half test-lab geworden) anderzijds moeten de apparaten ook allemaal aangeschaft worden. Sommige hadden we al omdat we die nooit weggegooid hadden, maar andere moeten we echt aanschaffen. Om de kosten te besparen qua mobiele apparaten kopen we telefoons vaak refurbished zoals de laatste refurbished iPhone X.
Natuurlijk kom je met slim responsive webdesign vaak een heel eind, maar het is toch altijd even goed het op diverse apparaten te testen. Bijvoorbeeld wat op kleinere schermen boven of onder de vouw terecht komt. Want ook al is scrollen gemeengoed geworden, de eerste indruk is nog steeds het belangrijkste. En soms verdwijnt een belangrijke Call-To-Action toch net deels of helemaal onder de vouw en scheelt dat in het aantal conversies op de website.
Dus testen, testen en testen.