Al sinds eind jaren ’90 ben ik een echte SEO-junkie (of professioneler SEO specialist of SEO expert). SEO staat voor Search Engine Optimization oftewel zoekmachine optimalisatie in het Nederlands.
Ruim voor Google ging domineren was ik al bezig met linkbuilding en zoekwoorden. 20 jaar later krijg ik nog steeds een enorme kick van topposities en stijgende bezoekersaantallen.
Met inmiddels meer dan 100 gerealiseerde top 3 posities voor mijn klanten ben ik 1 van de meest ervaren SEO-specialisten van Nederland.
Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO)?
Search Engine Optimization (SEO) is de laatste jaren uitgegroeid tot misschien wel het meest besproken onderwerp binnen de online marketing, maar wat is het nou eigenlijk? Zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat een website zo hoog mogelijk komt in de organische zoekresultaten van bv. Google. Organische zoekresultaten zijn de resultaten waar niet voor betaald wordt aan de zoekmachines. De betaalde zoekresultaten vallen onder zoekmachine adverteren (Search Engine Advertising (SEA)).
Welke factoren bepalen je ranking?
Naast belangrijke OnSite factoren als structuur, interne links, keywords en keyword density, url’s, titels en headers, spelen ook OffSite factoren als externe links een belangrijke rol in jouw SEO succes.
De laatste jaren gaan kwaliteit, waardering en actualiteit van je content een steeds belangrijkere rol spelen bij de zoekmachine resultaten. Zorg dus, op regelmatige basis, voor goede webteksten, die goed gewaardeerd worden door je bezoekers. Staar je niet blind op Google, maar zorg dat je bezoekers prioriteit nummer 1 blijven! Het is niet voor niets dat de laatste tijd begrippen als content strategie en content marketing steeds vaker naar voren komen in online seminars en visies. Content is altijd al belangrijk geweest voor het succes van je website, maar wordt nu ook steeds belangrijker voor je ranking binnen de zoekresultaten van Google.
Wat doet een SEO specialist?
Ik kan je met vrijwel alles helpen alleen voor content creatie ben ik aangewezen op mijn collega’s. Ik ben geen briljante schrijver en beperk met tot content optimalisatie. Waar je allemaal wel voor bij mij terecht kan:
- website analyse
- zoekwoorden analyse
- technische optimalisatie
- content optimalisatie
- migraties
- advies
- trainingen
- linkbuilding
- conversie optimalisatie
De belangrijkste eigenschappen van een SEO specialist
Er zijn in Nederland veel SEO experts / specialisten te vinden, maar de meeste daarvan weten niet echt waar ze het over hebben of zijn slechts in een bepaald onderdeel van SEO ‘specialist’.
In mijn ogen moet een betrouwbare en goede SEO specialist voldoen aan het volgende:
- Transparantie (als mensen geheimzinnig doen over hun aanpak …, verder zoeken!)
- Holistische aanpak (techniek, content en autoriteit gaan samen .., een contentmarketeer is geen SEO specialist!)
- Fanatiek (als SEO’er moet je gewoon blij worden van resultaat en de strijd in Google is pittig)
Hoe ik werk?
Ik start altijd met een analyse van de huidige situatie (website, gewenste zoekwoorden en rankings, linkprofiel, concurrentie) en begin daarna de website technische en qua content te optimaliseren. Daarna zorg ik voor links van relevante websites om de domein autoriteit te verhogen. Periodiek zorg ik voor nieuwe content of optimaliseer ik nieuwe content. Ook hou ik de conversie en de concurrentie maandelijks in de gaten.
Ik rapporteer ook maandelijks over de uitgevoerde werkzaamheden en de aanpak voor de daarop volgende maand.
SEO specialist met resultaten
- Auto importeren – #1 in Google uit 3.210.000 resultaten
- Metalen plaatjes – #1 in Google uit 3.790.000 resultaten
- Online marketing bureau – #1 in Google uit 5.810.000 resultaten
- Balkon reparatie – #1 in Google uit 232.00 resultaten
Gratis SEO scan door een ervaren SEO expert
Benieuwd of ik je kan helpen en welke kansen je nu laat liggen? Vraag dan de gratis SEO scan aan. Gmail / hotmail e-mailadressen en persoonlijke / hobby blogjes krijgen geen reactie 😉