Twee weken geleden had ik weer een persoonlijk SEO-succes. Ik werd gebeld door een recruiter, die op zoek was naar een online marketeer voor een A-merk in NL. Om de proef op de som te nemen was deze slimme recruiter niet alleen op LinkedIn gaan kijken, maar ook op Google gaan zoeken op online marketeer huren en dan vind je opeens mijn pagina “HUUR MIJ!” (resultaat in oktober, SEO is organisch, dus mocht je dit bericht veel laten lezen, dan zijn andere online marketeers me wellicht met veel inspanningen voorbij gegaan).
Is succes met SEO dan echt niet zo moeilijk?
Afhankelijk van je concurrentie hoeft SEO niet zo heel moeilijk te zijn. Geholpen door WordPress en de SEO WordPress plugin van Yoast ben je al een heel eind, maar een belangrijk onderdeel is het kennen van je doelgroep. Veel klanten van mij vragen mij de website zo te maken dat hij goed gevonden wordt in Google, maar als ik dan vraag waar hun doelgroep naar op zoek is blijft het vaak angstvallig stil. Onbegrijpelijk, maar waar!
De kracht van succes met SEO is weten waar je doelgroep op zoekt. Een deel van dit succes zit in het bepalen van je long tail keywords. De kans dat een bezoeker, die via een long tail keyword zoekopdracht op je website komt, overgaat tot een aankoop, download of contact is veel groter dan bij ‘normale’keyword zoekopdrachten. Meer weten over The Long Tail bestel dan het boek via de link in de rechterkolom op deze pagina.
Waarom dit nieuwsbericht?
Dit artikel is enerzijds geschreven om beginnende online ondernemers op weg te helpen met hun SEO-inspanningen en anderzijds volstrekt schaamteloos voor mijn eigen SEO-doeleinden. SEO houdt namelijk ook in dat je regelmatig nieuwe, unieke content moet blijven publiceren en het is niet geheel ondenkbaar dat dit bericht over een aantal weken gevonden gaat worden bij het zoeken naar ‘Succes met SEO‘.
Als dit artikel je wat meer inzicht in SEO heeft gegeven, deel deze dan via de Social Media kanalen hieronder en help andere ondernemers ook verder met hun SEO.