Goede webteksten zijn essentieel voor het succes van je website. Of het nu gaat om de vindbaarheid van je website in Google of om de conversie op je website. Met de juiste webteksten boei en bind je je doelgroep en verleid je de bezoekers om over te gaan tot de door jou gewenste handeling (contact opnemen, informatie downloaden of het kopen van producten). Webredactie is de sleutel tot je online succes, geen aandacht hieraan schenken is een gemiste kans.
AANDACHTSPUNTEN BIJ WEBREDACTIE
Bij het schrijven van goede teksten voor je website moet je rekening houden met een aantal belangrijke punten:
- consistentie;
- keywords / trefwoorden;
- long tail keywords;
- de lengte van de tekst;
- gebruik van headers;
- links (intern en extern);
- synoniemen.
SEO EN WEBREDACTIE
Tekst is het belangrijkste onderdeel op een website voor Google. Indexering vindt dan ook met name plaats op basis van je webteksten. Je teksten volproppen met trefwoorden werkt al lang niet meer. Google gebruikt latent sematische indexering om websites te beoordelen. Daarnaast waardeert Google websites met unieke en kwalitatief goed webteksten steeds beter. Voor de mensen, die de laatste jaren hebben zitten slapen, zaken als de meta tag “keywords” en het volproppen van je pagina met keywords werken al jaren niet meer. Een goede webredacteur is iemand die briljant kan schrijven en lezers weet te boeien, binden en overtuigen en daarnaast bekend is met alle SEO richtlijnen van Google.
WEBREDACTIE UITBESTEDEN
Veel organisaties onderschatten het belang van webredactie of hebben er simpelweg de tijd en expertise er niet voor. Redenen om je webredactie uit te besteden zijn:
- consistentie in je websteksten;
- betere vindbaarheid van je website;
- hogere conversie op je website;
- grotere merkwaarde;
- dagelijks onderhoud van je website;
- lagere kosten.
Wil je meer weten over contentstrategie en webredactie? Neem dan contact met mij op.
http://tcvct.com/what-potentially-serious-effects-are-possible-with-viagra/