De online generalist weet van alle online vakgebieden meer dan gemiddeld af waardoor hij het ideale aanspreekpunt is voor organisaties. In tegenstelling tot de online specialist, die vaak heel goed is in een specifiek onderdeel, maar het totaalplaatje vaak niet helder voor ogen heeft.
De online specialist a.k.a. de guru
Steeds vaker zie je vacatures voorbij komen voor een SEO specialist, SEA specialist, Social Media specialist of Linkbuilding specialist. Bedrijven, die hard op zoek zijn naar iemand, die 40 uur lang hetzelfde gaat zitten doen. Het risico hiervan is, dat er binnen een bedrijf allerlei specialisten zijn, die hun eigen specialisme het belangrijkste van alles vinden en niet echt meer samen werken aan wat de gezamenlijke bedrijfsdoelstelling zou moeten zijn.
De online generalist a.k.a de ontzorger
Wie zorgt ervoor dat al die online specialisten als een geoliede machine samenwerken? Juist de online generalist, een persoon die vaak al jaren meedraait in het online vakgebied en alle disciplines vrij goed kent. Vaak kom je deze generalisten tegen in functies als webmanager, projectmanager online of (sales) consultant. De generalist kan organisaties op het gebied van online communicatie volledig ontzorgen, door alle specialisten goed aan te sturen en het totaalplaatje goed voor ogen te houden.
Grote en kleinere organisaties
Binnen grote organisaties heb je een online generalist nodig om alle disciplines aan te kunnen sturen. Kleinere organisaties zijn echter ook gebaat bij een online generalist. hoe vaak gebeurd het niet dat een MKB’er gaat praten met een webdesigner en dat ze dan samen tot het eindresultaat komen: een prachtig vormgegeven website, die niet gevonden wordt door de doelgroep, de doelgroep niet aanspreekt of niet geschikt is voor trends als social sharing of mobiele apparaten.
Een ervaren online consultant kan je helpen met:
- het bepalen van de toptaken voor je website;
- doelgroeponderzoek;
- keyword analyse voor je zoekmachine optimalisatie;
- aansturen van vormgevers en ontwikkelaars;
- de online promotie van je website.
Kortom, probeer niet zelf te bedenken hoe je nieuwe website eruit moet komen te zien, maar profiteer van de ervaring van een doorgewinterde online marketeer om je nieuwe website echt een succes te maken.
Wat ben ik?
Voor diegenen, die het nog niet doorhebben ….., echt serieus nog niet? ik ben een online generalist, degene die je van a-z met je online communicatie gaat helpen. Kennismaken? Neem dan contact op.
tcvct.com/tw/the-fake-and-substandard-remedy-industry-has-grown-in-popularity-over-the-past-decade/