In de 5 jaar dat Heers bestaat is er vanaf het begin af aan al groei geweest, maar heel 2018 was 1 grote stroomversnelling. Inmiddels zijn we op het punt aangekomen dat het vinden van de juiste nieuwe collega’s prio 1 is. De processen zijn op orde, de pipeline zit vol en wekelijks komen er 3-4 aanvragen bij.
We hebben ook veel geleerd door de groei …
Team
We zijn in 2018 langzaam de switch gaan maken van minder freelancers naar meer vaste medewerkers. Vooral qua communicatie liepen we met freelancers toch vaak tegen issues aan (ondanks de vele online tools om samen te werken).
Processen
Door de groei puilden de mailboxen uit en is de planning belangrijker dan ooit geworden. De mailboxen zijn we deels gaan vervangen voor een kennisbank en een ticketsysteem op support.heers.nl
Qua planning zijn we wat strenger geworden naar klanten. Vaak liepen projecten maanden uit door het niet aanleveren van content of het niet tijdig geven van feedback door de klanten. Tot 2018 was er altijd nog wel wat ruimte om te schuiven in de planning. Inmiddels is dat geen doen meer en zijn de voorwaarden van onze kant voor een webdesign-traject wat fermer geworden …
Gestopt met grafisch ontwerpers
We zijn in 2018 ook definitief gestopt met het samenwerken met grafisch ontwerpers. In 2019 werken we alleen nog met digital designer / webdesigners. Dus met mensen die online / UX ook echt een warm hart toe dragen. In onze ogen een heel ander vak dan van een logo / huisstijl iets moois maken wat op een website lijkt 😉
Prijzen
Met steeds meer kosten aan software, huisvesting en personeel moet ook Heers wat doen aan de prijzen. Waar we al jaren vrij scherpe (te scherpe) prijzen hanteerden zijn we in 2018 gestart met hogere uurtarieven. Gelukkig hadden onze klanten door begrip voor.