Betaalde zoekresultaten goedkoper dan gratis zoekresultaten? Staat dat er echt? Ja! Ik ga je uitleggen dat het in steeds meer gevallen goedkoper is te investeren in zoekmachine adverteren (SEA) via Google AdWords, dan je te focussen op de eerste posities bij de gratis zoekresultaten van Google.
BETAALDE ZOEKRESULTATEN
Betaalde zoekresultaten zijn de advertenties, die bovenaan of rechts van de ‘gratis’ zoekresultaten van Google verschijnen na een zoekopdracht. Je advertenties in Google beheer je met Google’s eigen programma: Google AdWords.
Mijn stelling dat ze in sommige gevallen voordeliger zijn dan de ‘gratis’ zoekresultaten stuit natuurlijk op een hoop verzet bij sommige SEO specialisten en niet te vergeten bij onwetende, startende online ondernemers, maar na het lezen van dit artikel begrijpen de meesten het waarschijnlijk wel.
Bij de betaalde zoekresultaten bepaal je zelf hoeveel budget je over hebt voor een klik naar jouw website of voor 1000 vertoningen van jouw advertentie. Daarnaast moet je natuurlijk wel weten hoe Google AdWords werkt of een online expert inhuren om dit voor je te regelen. Zelfs met de kosten voor het inhuren van externe expertise is het in veel gevallen zinvol meer energie in advertenties te steken, dan in de ‘gratis’ zoekresultaten.
Een belangrijk voordeel van advertenties is dat je ze heel goed kunt targetten op je doelgroep(en) en je advertenties gratis kunt aanpassen aan de resultaten.
GRATIS (ORGANISCHE) ZOEKRESULTATEN
Gratis zoekresultaten worden ook wel eens natuurlijke of organische zoekresultaten genoemd. Google hoef je inderdaad niet te betalen om hoger in deze resultaten te komen, maar als je hoog in Google wilt komen op zoekwoorden met veel concurrentie dan:
- ben je veel tijd kwijt om hier te geraken;
- heb je serieuze kennis van SEO nodig;
- moet je investeren in een webredacteur met SEO -kennis;
- of moet je investeren in linkbuilding.
De tijd en kosten, die hiermee gemoeid zijn wegen simpelweg niet op tegen de kosten van een Google AdWords campagne. Een beetje SEO -specialist vraagt toch al heel snel 75, – euro per uur en met één uurtje werk ben je helemaal nergens! Bovendien is SEO iets wat je moet onderhouden, waar je wekelijks energie in moet steken. De ‘kosten’ om hoog in de ‘gratis’ zoekresultaten van Google te komen lopen dan ook vaak hoog op. Je hebt twee alternatieven om toch goed te scoren in Google:
- goed nadenken over je long tail zoekwoorden;
- een gerichte AdWords campagne starten en dus focussen op de betaalde zoekresultaten.
WAAR MOET JE OP LETTEN BIJ DE BETAALDE ZOEKRESULTATEN?
Als je nu als leek een Google AdWords account aanmaakt is de kans zo’n 99% dat je geen flauw idee hebt waar je moet beginnen en waar je op moet letten. Hieronder enkele zaken waar je op moet letten en wat je zelf kan bepalen;
- de regio(‘s) waar je advertentie getoond moet worden;
- bij welke zoekopdrachten je advertentie getoond moet worden;
- je dagbudget;
- de maximum prijs, die je wilt betalen voor een klik op jouw advertentie;
- de tekst van je advertentie;
- of je alleen in het Google zoeknetwerk wilt adverteren of ook op partner websites;
- of je alleen met tekst-advertenties wilt werken of ook met beeld-advertenties;
- de kwaliteitsscore van je advertentie;
- of je advertentie wel linkt naar een pagina op je website, die mensen boeit en zorgt voor conversie;
- etc.
Wil je meer weten over de betaalde zoekresultaten / Google AdWords, neem dan contact met mij op en ik vertel je er alles over!
www.bloomin.com/can-world-health-organization-solve-pharmas-fraudulent-drug-problem/