Het is een bekend patroon op internet, je zorgt eerst dat je veel gebruikers krijgt en dat mensen van je dienst afhankelijk worden en dan ga je cashen. Google, het in mijn ogen machtigste en tevens gevaarlijkste bedrijf ter wereld, lijkt het nu met Google Analytics te flikken. In een officiële laat men weten veilig met date om te willen gaan in het kader van privacy (denk even aan Google+ in het kader hiervan!) en vanaf 18-10-2011 wordt daarom voor ingelogde gebruikers SSL gebruikt.
Wijzigingen Google Analytics
Zonder alle technische en privacy termen van stal te halen, betekent dit het volgende. Eigenaars van websites en e-marketeers krijgen zo goed als geen nuttige informatie meer, maar als je ervoor wilt betalen zoals b.v. met Google Adwords, dan kun je van Google alles krijgen wat ze hebben. Google geeft dus niets om privacy en wil nu alleen maar nog machtiger worden en meer geld verdienen. Begrijpelijk, maar eens te meer een signaal naar ons (de markt) toe dat we volstrekt afhankelijk zijn geworden. Niet gelijk schrikken als MKB’er…., SEO is niet dood, alleen wat minder geworden…., om bezoekers naar je site te trekken heb je nog steeds goede teksten, links en structuur nodig. Het afstemmen van je content op je daadwerkelijke bezoekers wordt alleen een stuk lastiger …, of moet ik zeggen duurder.
theohsostudio.com/uncategorized/how-to-order-and-use-prescription-medicines-safely-online/