Keywords en gezond boerenverstand gaan gewoon samen beste lezers! Veel ondernemers raken het spoor volledig bijster als het gaat om online marketing en keywords bepalen. In dit artikel een korte uitleg over keywords, long tail keywords en het opstellen van een keyword prioriteiten lijst.
KEYWORDS
Ook even terug naar af.., keywords zijn de woorden waar je op gevonden wilt worden. In de gevallen van veel ondernemers is het wenselijk om keywords te definiëren als “welke woorden typt jouw ideale bezoeker in het zoekveld van Google?”. Vaak blijft het dan stil …
Keywords zijn van belang voor het schrijven / optimaliseren van je webteksten. Zowel zoekmachine optimalisatie (voor een groot deel) als zoekmachine adverteren draaien om keywords.
LONG TAIL KEYWORDS
We kunnen niet allemaal op het zelfde woord (keyword) op de eerste pagina komen, dat is een ding dat zeker is. De grote vraag is of het wel verstandig is op dergelijke woorden te focussen. Volgens het boek The Long Tail is het wenselijker te focussen om niches. Een long tail variant van het keyword “online marketeer” is bijvoorbeeld “online marketeer huren“.
Goed nu we keywords en long tail keywords weer helder hebben …, de volgende stap: Gezond Boerenverstand.
KEYWORDS EN GEZOND BOERENVERSTAND: DE KEYWORD PRIORITEITEN LIJST
Nadat je bedacht hebt waar je doelgroep mogelijk op zoekt ga je met behulp van de zoekwoordenplanner van Google AdWords kijken wat de maandelijkse zoekopdrachten zijn. Het heeft natuurlijk niet veel zin om veel energie te steken in een keyword waar niemand op zoekt. Bovendien geeft deze tool van Google je ook alternatieven en nuttige long tail voorbeelden.
Niet geheel onbelangrijk is de concurrentie op een zoekwoord. Als de concurrentie hoog is en je weinig tijd en geld hebt is het zinvol voor de long tail of een ander keyword te gaan dan te blijven hangen op pagina 6 of 7 van Google. Zoekmachine optimalisatie is ook realistisch zijn en verwachtingen managen. Wellicht stel ik nu een aantal enthousiaste lezers teleur, maar ik kan je niet in bijvoorbeeld 2 uurtjes werk aan een top 3 positie in Google helpen als het gaat om het keyword “autoverzekering”
Als je veel producten verkoopt of diensten levert en dus veel keywords hebt is het handig om een keyword prioriteiten lijst te maken. Waar ga je als eerste je tijd en energie in steken. Je prioriteiten bepaal je aan de hand van:
- de maandelijkse zoekopdrachten
- de concurrentie
Tot zo ver logisch toch?
Waar je ook aan moet denken is de marge, die je op een bepaald product maakt. Het heeft geen zin te focussen op een keyword met veel maandelijkse zoekopdrachten met een lage marge. Dan kun je in veel gevallen beter focussen op een keyword met minder maandelijkse zoekopdrachten met een hoge marge.
Gezond boerenverstand!
http://trail1033.com/what-if-sildenafil-citrate-doesnt-work/