Je kent ze wel de SEO’s die als een malle een nieuwe Google Update op social media delen en wat je er aan kunt doen om geen last te hebben van die Google Update.
Als je dat deelt omdat je je volgers op de hoogte wilt houden van de manier waarop Google je website beoordeelt prima natuurlijk. Maar als je zelf een goede SEO bent mogen jouw klanten zeker niets negatiefs merken van een Google Update. Als je SEO namelijk goed doet kan je alleen maar positieve effecten hebben van een Google Update en geen negatieve, want dan heb je SEO simpelweg niet goed gedaan. In de laatste (bijna) 7 jaar hebben ik zowel voor onszelf (heers.nl) als voor onze klanten nog nooit een negatief resultaat van een Google Update meegemaakt.
In het verleden zijn websites door Google geraakt die meer advertenties dan content hadden en websites met een spammy linkprofiel. Maar als je zaken als content en linkbuilding op een goede manier aanpakt heb je geen last van Google Updates.
Wat extra opvallend is…, veel van deze SEO’s die posten over de updates van Google ga je niet vinden in de zoekresultaten van Google, behalve als je op hun naam googelt. Op woorden als ‘seo expert’, ‘seo specialist’ etc. zijn ze in geen velden of wegen te bekennen.
Ze doen er beter aan zich serieus in zoekmachine optimalisatie te verdiepen in plaats van alleen maar te doen alsof ze op de hoogte zijn 😉