Mijn website is door mijn webbouwer gebouwd voor SEO, dus waar blijven mijn bezoekers?
Helaas zal na het lezen van dit artikel de internet-droom van sommige MKB’ers uiteen gespat zijn….., SEO voor het MKB is helaas voor het MKB net zo moeilijk als voor grote organisaties soms.
Slapend rijk worden met internet is voorbij!
Regelmatig kom ik nog MKB’ers tegen, die denken dat SEO vanzelf gaat. Even een technisch goede website laten maken en de bezoekers stromen toe en de internet-kassa gaat rinkelen. Natuurlijk hoef je dan verder ook helemaal niet meer te investeren in je online strategie en je hoeft ook zeker niet regelmatig voor goede unieke content op je website te zorgen. Bent u een MKB’er, die zich in het voorgaande wel kan vinden, neem dan a.u.b. geen contact met mij op.
Waar 10 jaar geleden de niches nog voor het oprapen lagen op internet, zit tegenwoordig ieder bedrijf op internet en weet (bijna) iedereen wat url’s, domeinnamen en keywords zijn. En nee met de meta-tag keywords ga je de oorlog niet meer winnen!
Hoe zorg ik dan wel voor het SEO-succes van mijn bedrijf?
Naast een goed gebouwde en gestructureerde website (de basis) en links draait het met name om content. Content bestaat voornamelijk uit webteksten en goede SEO-webteksten zijn een belangrijke factor voor uw SEO-succes. Met goede SEO-webteksten worden geen teksten bedoeld, die volgepropt zijn met keywords!
Goede SEO-webteksten
Waar moet een goede webtekst aan voldoen? Natuurlijk moeten de keywords wel terugkomen in de url, headers en tekst, maar nog belangrijker is dat bij het schrijven van een webtekst gedacht wordt aan de doelgroep. Waar zoeken bezoekers op en nog belangrijker schrijf een tekst, die daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft voor de bezoeker. Zorg regelmatig voor unieke content op uw website en vergeet m.b.t. de keywords zeker de long tail en de latent semantische indexering niet.
Hieronder een infographic over Content voor SEO.
tcvct.com/fraudulent-medicines-flood-united-states-and-canadian-markets/