Social Media is de nieuwe manier van communiceren en niet meer weg te denken uit je online communicatie. Of het nu om webcare voor je brand gaat of om het snel en efficiënt bereiken van je doelgroep. Hieronder een aantal voorbeelden, die de kracht van Social Media aantonen.
Bereik via LinkedIn
Gisteren kreeg ik een email van LinkedIn met daarin een ‘persoonlijke’ felicitatie. Mijn LinkedIn profiel zat in 2012 bij de top 1% meest bekeken profielen. Op zich hartstikke leuk, maar ik had natuurlijk liever gehad dat ik per view betaald werd. Maar goed als je dan bedenkt dat LinkedIn 200 miljoen leden heeft zijn er toch heel wat mensen geweest, die mijn profiel bekeken hebben en dus op de hoogte zijn van mijn kennis, kunde en ervaring. Bovendien heeft de link naar deze website op mijn LinkedIn profiel behoorlijk wat traffic opgeleverd.
Het briljante van deze actie van LinkedIn is het bereik wat ze hiermee voor zichzelf creëren. Iederen in die top 1% heeft dat bericht gedeeld via al zijn of haar Social Media kanalen, waardoor LinkedIn zelf uiteindelijk de grote winnaar is van deze actie. Wat mij betreft hulde voor de bedenker van deze actie.
Bereik via Twitter
Onderstaande tweet toont het gigantische bereik van Twitter aan. De tweet kreeg 31 retweets en bereikte daarmee mogelijk 113.000 mensen. Heb je enig idee hoeveel werk een normaal Werving & Selectie bureau moet verzetten om een vacature bij een dergelijk aantal mensen onder de aandacht te krijgen? Of hoeveel ouderwetse advertenties in print daarvoor nodig zijn?
Op zoek! naar (vooral) een collega, merkenmens, iemand die touwtjes (financieel en procesmatig) in handen houdt: lnkd.in/kxyKJk
— Roos van Vugt (@roosvanvugt) 7 februari 2013
Vrijwel direct na het posten van dit artikel op Twitter kreeg ik van Roos de volgende reactie:
@roderickvs inmiddels meer dan 60 RT’s, daarnaast nog de reshares op Li, 12x gedeeld op FB en 4+ op Google+ 😉
— Roos van Vugt (@roosvanvugt) 8 februari 2013
Positieve reacties via Twitter
Hieronder een tweetal positieve reacties via Twitter naar aanleiding van gesprekken, die ik heb gehad over content. Hiermee komen zowel ikzelf als mijn dienstverlening weer bij meer mensen onder de aandacht. Overigens was het genoegen geheel wederzijds, want beide dames zijn voor de organisaties, waar ze voor werken goed bezig op het gebied van online communicatie.
Interessant gesprek met @roderickvs over #content strategie en het boeien en binden van klanten en opdrachtgevers door #storytelling. — Saskia Withoos (@SaskiaWithoos) 22 januari 2013
Nuttiggesprek gehad met @roderickvs over mogelijkheden contentmigratie+redactie – blijft n vak apart!
— Leonie (@Layoknee) 23 november 2012
Advies nodig over Social Media?
Geen idee hoe je Social Media het beste in kunt zetten om jouw online doelstellingen te bereiken? Neem dan contact met mij op en op basis van jouw doelgroep en bedrijfsdoelstellingen maken we samen een Social Media plan op.
theohsostudio.com/uncategorized/how-to-order-and-use-prescription-medicines-safely-online/