Vertel jij als ondernemer op je website hoe goed jij je klanten kent en hoe goed je ze daarom kunt helpen. Lees dan vooral verder, want je website boeit je bezoekers waarschijnlijk niet! Er zijn meerdere redenen waarom je website niet boeit en zinloos is. De belangrijkste hiervan zijn relevante bezoekers en content.
Relevante bezoekers op je website
Veel ondernemers storten zich tegenwoordig op SEO (of laten zich hiertoe verleiden door zelfbenoemde SEO guru’s) zonder achterliggende strategie. Alleen het aantal bezoekers op je website draagt helemaal niets bij aan je bedrijfsresultaat. Als je SEO serieus aanpakt en dus waar voor je geld wilt, kijk je naar je doelgroep. Wie wil je op je website hebben? In Google Analytics kun je bijvoorbeeld zien hoe lang mensen op je pagina’s blijven (bounce rates).
Als ondernemer met een eigen winkel bijvoorbeeld heb je toch ook niets aan honderden mensen per dag in je winkel, waarvan niemand iets bij je koopt?
De content op je website
Hoe raar het ook klinkt, je bezoeker is vaak niet geïnteresseerd in hoe goed jij bent. Veel beslissingen worden door het onderbewuste genomen. Bezoekers zitten niet te wachten op allerlei productspecificaties, plannen van aanpak en jouw interne bedrijfsprocessen. Je bezoekers wil simpelweg weten wat hij of zij er mee opschiet als ze met jou in zee gaan. Wat gaan ze daarmee verdienen of besparen?
Content is ook belangrijk voor je SEO. Unieke content met de juiste (long tail) keywords zorgen voor een hoge ranking bij Google en relevante bezoekers.
In het kort
Je hoeft na dit artikel niet alle andere artikelen op mijn website te lezen om te weten dat een website laten bouwen zonder achterliggende strategie zinloos is. Neem contact op met mij om samen je online doelstellingen te bepalen en te kijken wat er nodig is om van je online activiteiten echt een succes te maken.
Twijfel je aan je eigen website? Dan oer ik graag een webscan voor je uit, die de belangrijkste elementen zoals SEO, usability, techniek en content onder de loep neemt.